dimecres, 1 d’octubre del 2008

Urà recomana una poesia


He llegit els poemes que heu enviat i m'agraden molt. Us envio aquest de Joan Salvat-Papasseit, a veure què us sembla:



Perquè has vingut han florit els lilàs

i han dit llur joia

envejosa

a les roses:

mireu la noia que us guanya l'esclat,

bella i pubilla, i és bruna de rostre.


De tant que és jove enamora el seu pas

—qui no la sap quan la veu s'enamora.


Perquè has vingut ara torno a estimar:

diré el teu nom

i el cantarà l'alosa.


Urà

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo us vull deixar amb un poema que em van ensenyar de petit i només en recordu el titol, però que m'agrada tornar a llegir:





Aquest silenci


La Tarda molt intensa m' ha portat
aquest capvespre plàcid.
Reposo els ulls cansats
en l' ordre dels prestatges plens de llibres,
en l'ordre de la cambra.

Es fa fosc lentament, s' encenen llums,
i és més pausat el batec de la vida.

Estimo aquest silenci i aquesta hora
i més ara que em gronxa fins perdre'm
en el record de tu
que mai no m'abandona


Miquel Martí i Pol

Anònim ha dit...

aquest silenci la penjat:

pepe botella

Mireia ha dit...

Aquest és un dels poemes que m'agraden més de Miquel Martí i Pol, en canvi Joan Salvat- Papasseit, mai m'ha agradat, trobo que la seva manera d'expresar-se es força encartronada.

:)