dilluns, 9 de novembre del 2009

La Ilíada

AQUILEU (Aquiles):

No hi ha res que valgui tant com la vida, ni totes les riqueses que Troia amaga darrere les seves muralles. Es poden aconseguir bous i ovelles grasses, i amb or es poden comprar trespeus i cavalls preciosos, però la vida d'un home no pot retornar, no es pot comprar ni robar, un cop ha traspassat el clos de les dents. La meva mare, un dia, em va dir quina havia de ser el meu destí: si em quedo aquí, a combatre a la ciutat de Troia, el retorn se m'ha acabat, però la meva glòria serà eterna; en canvi, si torno a casa, a la meva pàtria, se m'ha acabat la noble fama, però la meva vida serà molt duradora abans que la mort m'atenyi.

3 comentaris:

Mireia ha dit...

bona bona !

Anònim ha dit...

Un molt bon llibre.
Un gran clàssic, d'aquells que t'has de llegir un cop a la vida :)

A mi també m'ha agradat molt, sobretot el personatge d'Andròmaca.

Per cert, molt bon fragment!!*

BITLLET DE TORNADA ha dit...

Molt bona, Sushi! Ai! Els clàssics tenen encara tantes coses a dir-nos...