diumenge, 1 de novembre del 2009

Llibres que m'agraden


Olor de Colònia ha estat un dels llibres més venuts a Catalunya des de Sant Jordi, però no m’acabava de fer gràcia. No ho sé, em semblava que seria molt costumista, massa. De tota manera com que me l’havien recomanat, vaig decidir començar-lo. Haig de dir que m’ha sorprès en positiu. M’ha agradat, l’he llegit en pocs dies i m’ha enganxat fins al final.

La novel·la explica deu anys de la vida d’una colònia industrial, des dels anys cinquanta als seixanta del segle XX. Comença amb un incendi i un mort i continua amb la vida de tots aquells que formen part de la vida del poble. Coneixem la gent del poble, els seus secrets, la doble moral i el paternalisme dels amos i anem descobrint el perquè de l’incendi i del mort a través del punt de vista de molts i diversos personatges.

Un llibre del tot recomanable que comença així:

“Com la bèstia que ensuma el perill, es quedà quiet, encarcarat darrere la porta tancada; la mirada poruga, els llavis premuts amb força eren una esquerda en aquell rostre amarat de suor. Va retenir l’alè. Havia de plantar-li cara al panteix. Forcejava la maneta de la porta amunt i avall. Una vegada. Una altra vegada. I encara una altra. Res. El forrellat no cedia. El fum ho empudegava tot. S’afluixà la corbata, es descordà el coll de la camisa. L’ofec. L’ofec li rebentava els pulmons.”

2 comentaris:

Lluna de Plata ha dit...

COm tu mateixa has dit, el títol no diu gaire res, però el fragment inicial...té alguna cosa :)

Mireia ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.